söndag, januari 6

Party? Sleep!

Har kollat filmen Gustaf2 med bröderna :)

Sitter nu i mitt rum och lyssnar på de som bor över oss, antar att de festar. Man hör en gittar, sångröset och så hör man wohoo var tioende sekund :P

Ja den är 03.00, men inte klagar vi.
Hade det däremot vart vi som festat, eller ens pratat för högt, skulle man kännt under fötterna hur de under oss bankat. Stör mej verkligen på grannarna under oss. Om du går i vardagsrummet vid sex-tiden på kvällen, så blir de arga :S Okej, man hör stegen, det är trägolv, vad ska vi göra?!

Och så sist jag gick ner för o fråga ifall det var de som bankade, svarar dottern i familjen med en äckligt lugn attityd "ehm..aaa det var det"

Jag: Varför?
Hon: Ehm... det är jobbigt när ni springer runt hela tiden(och så snurrar hon med fingret)
Jag: Springer runt? Ingen har sprungit runt. Och hela familjen kommer hem vid fem-tiden, så menar du att när vi kommer hem ska vi sätta oss på sofforna o inget mer?
Hon: Ehm... nää.. men det är störande att ni springer o så..
Jag: Ingen springer! Det är trägolv! Och vi har barn hemma! Ska man be dem sätta sig o glo på TV hela den tiden de är hemma?
Fan vad ni klagar! Aldrig klagar vi på andra grannar, vi förstår att de vill röra sej i sina hem!
Pappan kommer ut helt trööött: Men man måste ha respekt... Måste prata med husvärden..
Jag: Ja, vi respekterar er. Men enligt reglerna får man t.o.m. ha hög musik o festa till klockan 22.00 mån-tor.
Det är fredag! Klockan är 20.00, det är fredag och helg imorgon, och dessutom, jullov! Det är ni som inte respekterar att vi har barn hemma o faktist får röra oss!
Pappan: Men man måste ha respekt...
Jag: Vi respekterar er!
Han: Alla har barn..
Jag: jaja..

Sen gick jag. Gick ju inte o prata me dem.
Aja, ska försöka sova, Natti natti!

0 Sötisar har kommenterat: