torsdag, december 13

Lusse

Vaknade sju idag, stressade, och drog med min ena lillebrorsa till hans skola. De skulle ha lussefika, så ja gick med honom :)
Kunde dock inte stanna mer än en halvtimma, då jag skulle möta vissa klasskamrater för och öva på engelskapjäsen. Men någon övning blev det inte.. utan fotboll! :P

Ingen skola idag, men lussecup!
Klasserna på skolan tävlar mot varandra i fotboll.
Våran klass, killarna, förlorade de tre matcher jag såg. Den fjärde vet jag inte, för ja gick hem.
Det var väldigt skoj, speciellt när lärarna spelade och när de stora killarna som var utklädda till tjejer spelade :)

Haha, målvakten var upptagen med att få brösten fina och på plats, och en av spelarna råkade tappa sitt ena bröst. Haha. Sött när killar i minikjol hjular xD
Jag satt och skrev repliker till våran pjäs imorgon, som vi ska spela upp på engelska lektionen. Har inte tränat på mina repliker alls.

Det jag blev sur över, var att jag inte visste att vi hade en engelskaläxa till imorgon :O, Linnéa berättade det idag. Jag som idag hade tänkt ägna min tid åt att göra naturkunskapsuppgiften som ska vara inlämnad imorgon.. Jobbigt.
Denna helg, skulle jag på bio och till Liseberg, men icke, för vi ska ha svenskaprov på måndag :(
Prov ända in i sista sekund.. Fy på er!

Erkänna fina tjej-killar! :)


Här är det lärarna mot killarna i vår klass. Ingen dålig målvakt va! Min mattelärare haha.

2 Sötisar har kommenterat:

Anonym sa...

Hehe vad roligt :)

Mja.. eller vad menar du med läser? Jag läser inget språk om det var det du menade, jag valde bort det.. Annars läser jag ett samhällsutformat program (läste frisör till en början). Du då?

Anonym sa...

Oj duktig du är som går natur! vilket år går du?

Jag slutade näst sista året vilket var lite klantigt, dels så var jag väldigt skoltrött och dels så hängde det mycket på lärarna. Mina "favorit frisörlärare" slutade och började på en privat frisörutbildning. Då fick vi två unga tjejer som bara hade jobbat på salong ett par år. De var inte pedagogiska, och själva lärandet blev bara tråkigt, eftersom de var dåliga på att lära ut. Jag kände helt enkelt inte att jag trivdes då.

Det som dock är bra, är ju att jag fortf kan klippa på fritiden och så :)

Oj vad långt detta blev..

Ha det bäst!