tisdag, november 20

Nare?

Inte för att jag riktigt vet vad nare är, men sjuksystern sa idag att jag har det. Jaha.

Mina läppar sviider och det är lite mörkt över överläppen, not nice.
Då rekomenderade hon "nueva"-läppsyl, och sa att den var jättebra. Men den läppsylen gör att jag börjar blöda på läpparna, och likaså med alla läppsyler och läppglanser (förutom från Yves Rocher).
Då fick jag kortison(eh?) att lägga 2ggr/dag, men herregud kortison e la lite för starkt? Vågar inte få in det i munnen.
Men slutligen fick jag också en salva, Locobase, som är en väldigt fet kräm. Inte mycket vatten alltså, och det är ju bra.

Hoppas nu att den här "naren" inte dröjer så länge som förra vintern, typ 1-2 månader :P

Ska lägga mej snart, kram!

3 Sötisar har kommenterat:

Anonym sa...

Trevlig blogg :)

skrivit ett svar till dig angånende din fråga i min blogg

Anonym sa...

Det är ingen fara med kortisonet. Det är så lite i de krämerna att det inte gör någon skillnad om du skulle få i dig lite. Och du äter väl inte upp det du har på läpparna? Det är ju inte meningen att du ska slicka i dig det, det ska ju gå in i läpparna! :P
Lägg på salvan, tror det hjälper att få bort det mkt snabbare, annars kanske du ändå får ha kvar det i 1-2 månader i år också... :)

Jojo sa...

Aha okej. Hahaha nej nej, inte äta upp, men det kan ju råka komma in lite tänkte jag :P
Hade det under natten, och när jag vaknade så var det mycket mycket mindre! En enorm skillnad :O
Nej, i år sma det inte stanna! ;)