lördag, november 17

Globala uppvärmningen.

Denna rubrik pryder aftonbladet.se's förstasida. Alla bör inse allvaret.
Journalisten Caroline Olsson skriver "Situationen kan var oåterkallerlig och världen står på randen till en katastrof. "

Ja, jag undrar hur det kommer se ut om tjugo år. Då jag är vuxen och gärna vill leva mitt liv lika bra som nu. Kommer det vara massor med översvämningar? Kommer man inte ha en aning om när vågor kan bli skyhöga?

Men vill jag inte att det ska fortsätta såhär, måste jag vara en av de som slutar att bidra så mycket till den globala uppvärmningen. Det är något som jag faktist ofta kan komma att tänka på. Vad gör vi? Varför gör vi såhär?

Men sen får jag svaret av mig själv, att det är för att människor som jag, som vill åka bil och resa och ha det lätt i livet, som bidrar till detta.

Men jag vill köpa mig en ny bil när jag fyller 18 år. Jag vill kunna resa mycket och vill att livet ska vara lätt som det är nu för tiden. Det ska inte vara några svårigheter, som att ta sig från en plats till en annan.

Jag vill inte åka spårvagn resten av livet eller cykla. Jag vill ha en snygg Chevrolet.
Jag är nog inte ensam om det. Just därför blir det såhär.

Uppfinner man snart inte bilar som kör på elektricitet, kommer problemet att vara. Och antagligen ta över denna jord.
Visst svider sanningen, va?

0 Sötisar har kommenterat: