lördag, november 3

Hellu..

Vad soft det har vart idag :)
Först gick jag, mamma och mammas kompis o shoppade. De kollade möbler o prylar o sånt till huset, så nån kläd-shopping var det nog inte :P Men jag köpte två parfymer!
Pappa drog med mina småbröder o badade, måste vart skönt!
När vi kom hem, så tog vi mina bröder till en halloweenfest, och jag fick sätta mig med min franskabok i facet när vi kom tebax :)
Förstår inte varför jag aldrig lärt mig franskaverben utantill innan, de e inte så svåra som man tror, fick in de i huvudet på 5 min! Fast det fick bli i infinitif, présent- och participe présent form. Det andra behöver vi inte kunna te provet (tack o lov)!
Längtar inte till att imon börja med att lära in mig hur de åtta av de oregelbundna orden böjs.
Känner mig stolt över att även har lärt mig 125 glosor på en dag och fått in i skallen hur man böjer vissa konstiga ord!
Zelish ringde idag, det var ett bra tag sen jag snackade med henne sist, förutom att jag träffade henne när vi drog på bio.
Vi hade en hel del o skratta åt :)

Jalla habibi, jag vill oxå softa lite nu, dra! :)

0 Sötisar har kommenterat: