lördag, oktober 27

Lov!

Gud vad skönt det är med lov.

Jag vaknade lite innan 12, och kunde lungt äta mej en god frukost utan några tankar på plugg. Det var ett tag sen sist man kunde andas lungt!
Har haft så himla många prov på sistone, att jag har pluggat precis alla dagar i veckan, vilket inte är så trevligt.
De prov vi har haft sedan jag började i gymnasiet är: 2 matteprov, 1 kemiprov, 1 engelskaprov, 1 svenskaredovisning, och en hel del inlämningar & oförberedda prov.

Veckan efter påsklovet ska jag på onsdagen ha ett franska prov, och på torsdagen ett samhällsprov. Samhällsprovet blir nog inte några problem, däremot franskaprovet måste jag plugga mycket inför, herregud vad jobbigt med franska verb!

Hösten är ju här, och utanför mitt hus kan man knappast se marken p.g.a. de vackra gulröda löven. Tyvärr är vädret väldigt kallt!
Dena bild är tagen från min balkong, utav mig :)
Jag ska nog städa lite idag, sedan bara softa, och när mamma har kommit hem så ska hon och jag åka ner till stan och shoppa!
Idag pratade mamma om att köpa nya möbler till vardagsrummet, och då sa hon att även mitt rum skulle få nya möbler, Yes! :)

Jag har tänkt mig en säng som ser ut som en soffa, en vit. Den ska se ut ungefär som denna, fast snyggare då.
Ett nytt datorbord, kanske rosa eller vitt, eller någon annan glad färg, och så en stor ny spegel, men jag tror jag behåller min vita glasbokhylla som jag älskar för mycket för att kunna slänga!
Ett problem där då, för jag behöver en bokhylla, som verkligen har mycket plats för böcker. Det är ju inte ofta som skolböckerna får stanna i skåpet i skolan, nej nej, de måste ju tas med hem och bli lästa :P
Men aja, nu får jag dra mig lite o börja med mina sysslor, ska börja med en skön dusch!

0 Sötisar har kommenterat: